Steady - Reisverslag uit Bingin, Indonesië van Juul, Puck & Eva - WaarBenJij.nu Steady - Reisverslag uit Bingin, Indonesië van Juul, Puck & Eva - WaarBenJij.nu

Steady

Door: Puk

Blijf op de hoogte en volg Juul, Puck & Eva

21 Oktober 2015 | Indonesië, Bingin

Olllaaa,

Vorige week hebben we een aantal dagen door gebracht in Jogjakarta. Helaas zijn onze lieve vriendinnen Julia en Rachel hier ziek geworden, waardoor het verblijf hier langer dan gepland was. Door de wijze woorden van Floris (een of andere guy van 40 die nog steeds dacht dat hij 18 was) konden Eva en ik goedkoop de juiste medicijnen kopen. Evario en ik hebben ondertussen het huis van de sultan + een kunst galerij bekeken en gegeten bij een restaurant van een shemale. Verder rustig aan gedaan aangezien het erg warm was.

Gelukkig werden onze lieve vriendinnen snel beter en hebben we de Borobudur (bij zonsopgang) en prambanan bezocht. De Borobudur was indrukwekkend om te zien en bestaat uit stupa's waar budha's inzitten. Als je je hand door de steen steekt en een budha kan aanraken heb je geluk voor de rest van je leven.. And guess what.... Alle 4 aangeraakt. Eva werd wel even terug gefloten door een bewaker toen zij ongepast gedrag vertoonde, maar als het goed is zijn we nu forever lucky girls.

Ondertussen zijn we aangekomen in Bali. We zijn blij dat we hiervoor andere plaatsen hebben gezien. Het aantal boules (blanken) neemt hier tot de macht 10 toe, waardoor bali vooral maximaal chillen is. Eerste bestemming was canggu. Een klein dorpje waar mensen vooral komen om te surfen. We zaten in een dik hostel met 2 zwembaden, intens groot, wat chill bedden etc. We hebben hier vooral met onze scooters rond gereden en andere strandjes opgezocht waar t niet zo druk was. Geloof me, zitzakken met een mooi uitzicht op een strand waar bijna niemand is, is +10 en dus maximaal winnen.

Helaas hebben wij hier ondervonden dat men boules vaker wil laten betalen voor onnodige dingen dan locals. Uiteraard trappen wij hier niet in en hebben daarom ook actie ondernomen om niet deel te nemen aan deze rare praktijken. Eindstand; lief lachen en niet betalen, joeee!

In canggu zijn we ook 2 avonden naar oldmen geweest. Dit is een soort van biergarten (kroeg die zich buiten bevindt) en waar de nodige alcoholische versnaperingen genuttigd werden. Leuk om te zien dat de jersey shore mensen in real life ook hard gaan met drank en vervolgens om 11 uur kotsend en huilend de club verlaten. Gelukkig zijn wij goed getraind door vieze Gurtje en weten wij wel beter.

Vandaag zijn we aangekomen in balangan. Rachel is nog steeds one of the guys en we slapen nog net niet in de zee. We slapen bij mensen die een restaurantje hebben en tevens kamers verhuren. Heel primitief maar super chill,. 24/7 geluiden van de zee en echt een ziek uitzicht. Wie is er jaloers dat je op een dik 2 persoonsbed kan slapen met geluiden van de zee voor maar €3 per nacht?????11?

De plannen voor deze week zijn surfen, rond touren op onze scooter en nog een verloren team member oppikken. Donderdag komt Jenna aan en wij kunnen niet wachten! Kusjes vanuit bali!

Verslag uit: Indonesië, Bingin

down under

02 November 2015

running out of time
Juul, Puck & Eva

Hi, We houden een blog bij van onze reis die in totaal 6 maanden duurt. Onze eerste bestemming is Indonesie en daar zullen we 6 weken lang het land verkennen. Daarna vliegen we door naar Australie, waar we in totaal 3 maanden verblijven. Onze final destination zal Nieuw Zeeland zijn voor de laatste 6 weken van onze reis. Daarna komen we (als het goed is) weer naar kikkerlandje.

Actief sinds 04 Okt. 2015