down under - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Juul, Puck & Eva - WaarBenJij.nu down under - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Juul, Puck & Eva - WaarBenJij.nu

down under

Blijf op de hoogte en volg Juul, Puck & Eva

17 November 2015 | Australië, Kings Cross

Ey mates,

Sinds gisteren zijn we down under gegaan. Het gaat goed met ons, moeten wel even wennen aan de temperatuur hier (16 graden...), maar een "westers" lookalike land is ook weer heeeerlijk. We missen Indonesië wel..

De laatste week in Indonesië is misschien wel het allerleukste van allemaal geweest. We hebben deze week doorgebracht op Lombok, waar we onze lieve locale vriend Jerry weer opgezocht hebben. Hij heeft ons meegenomen naar de plek waar hij is opgegroeid, dichtbij Tetebatu. Ondanks het feit dat ik weet dat we het enorm goed hebben bij onze lieve mama's en papa's, maakte dit wel veel indruk. Je moet je voorstellen dat deze jongen is opgegroeid in een "luxe" krottenwijk (was niet echt vies!!) waarbij een hele familie in een klein huisje woont. De hele wijk was super aardig en we werden vol bewondering en met open armen ontvangen. Samen met jerry en wat familieleden hebben we vervolgens verschillende watervallen en klimtochten bezocht. Ook hebben we 's avonds samen gegeten en hebben we erg gelachen. Jerry is zo lief; een jongen van 21, doet alles voor je, verwacht niks terug, werkt kei en kei hard voor z'n hele familie en klaagt NOOIT. Daar mogen echt heel veel mensen een voorbeeld aan nemen. Wij willen graag wat liefs voor hem terug doen en indien jullie een idee hebben, let us know!

Helaas is het niet mogelijk geweest de Rinjani te beklimmen door explosies. . Ondanks dat illegale agentschappen de tour wel aanbieden, hebben we het niet gedaan. We wilden nl nog te veel leuke dingen doen.

De dagen daarna hebben we een boottocht gemaakt en dit was zoooo leuk. Aan het begin leerden we Marjo en Jazz kennen, een super leuk en grappig stel uit Adam. Jack no worries; het is erin gewreven dat 010 gewonnen heeft van 020 en Jazz accepteerde de situatie. Hij zat er al op te wachten tot ik erover zou beginnen, koos een goed moment uit. Still love you jazz!

De eerste dag heb ik flink geworsteld met mijn vieze uitslag van de malaria pillen. Ben er ook gelijk mee gestopt want ik zat helemaal onder en het jeukte als een gek. Ondanks dit, was de eerste dag genieten. Je zit op een boot met 30 man, geen douche, slapen op t dek, geen wifi, 1 wc, 3x per dag eten en genieten dat het was. Helemaal bij komen en lekker de hele dag mauwen en klagen met elkaar. Klagen om te klagen, geen zorgen. We zijn snel close geworden met marjo en jazz en werden officieel best friends forever. 's Avonds lekker met lichtgevend plankton gezwommen. Alsof je kan toveren, heeeel indrukwekkend.

De volgende dag wakker worden om 5 uur 's ochtends met zonsopgang en een super mooi uitzicht. Lekker watervallen beklimmen en douche om vervolgens weer heerlijk te zonnen en te zwemmen. Hier hebben we dan ook wilde dolfijnen en walvissen gezien. Marjo en Jenna gingen bijna knock out, terwijl Jazz druk bezig was om koraal te
vangen ipv vis. No hard feelings jazz, het was genieten om je zo bezig te zien en we houden nog steeds van je.

Dag 3 hebben we 's ochtends om 6 uur een berg beklommen. Eenmaal boven aangekomen gebeurde er iets vreselijks. Ik moest erg nodig naar de wc en gelukkig hebben Jen, eef, juul, marjo en jazz iedereen weggepest. Intiem moment, einde verhaal. Daarna hebben we gezwommen met manta's. Terwijl Jazz en ik samen 600 meter vd boot vandaan waren en in gevecht waren met het materiaal, waren eef marjo en juul druk met de go pro aan het spelen terwijl jenna iedere keer net niet verdronk omdat de knappe bootjongen abi haar door heel de zee mee sleurde. Manta's zijn levende tapijten met een spanbreedte van circa 4 meter en zwemmen met hun mond open. Dit was echt gruwelijk vet. Daarna hebben we ook nog een mini verlaten eiland + red beach bezocht. Hier is t zand een beetje rood door het koraal! Hier hebben juul en eef flink wat zand sculpturen gemaakt (juul was de basis)

's Avonds met zonsondergang heb ik het kleine beetje as van mijn lieve opa uitgestrooid; lieve oma, het was een erg mooi moment. Ik hoop dat jullie samen met mama, oom ronald, tante yvette en mn allerliefste nichtjes loes en floor het ook op jullie eigen manier kunnen doen. Ondanks dat ik hem erg mis, heb ik er op deze manier vrede mee. Hou van jullie X.

De laatste dag zijn we naar komodo geweest waar varanen leven. Dit zijn ziek grootte hagedissen die daar een beetje chillen en soms wat mensen aanvallen. Ondanks dat we erg moe waren, hebben we er flink wat gezien. Jazz heeft ons hier goed beschermd met al zn gemauw.

Die middag zijn we aangekomen op Flores en hebben we 's avonds heerlijk pizza gegeten na 4 dagen alleen maar rijst en noodles(was oprecht wel echt heel lekker). Daarna zijn we naar een barretje geweest en hebben we lekker wat gezopen en ons verdriet weggedronken dat we de volgende dag afscheid moesten nemen van Jenna, jazz en marjo. Het viel vies tegen; 3 uur slaap, 3 vluchten (totaal 9 uur vliegen), 7 uur wachten en sjouwen met al je spullen. Weer heerlijk geslapen op de meest rare plekken en 30x gestoord geworden. Traantjes gelaten om jenna die nu weer veilig in NL is! Jen, marjo, jazz; bedankt voor de leuke dagen en we houden van jullie!!

De aankomende dagen hebben we even nodig om ons te focussen op het vinden van een baan, een auto, en een route te plannen. Indien dingen duidelijk zijn horen jullie weer van ons!! Dikke kus vanuit Sydney xxxxx